Puheenjohtajan Joulutervehdys 21.12.2020

Arvoisat Armas -toiminnan ystävät sekä muut kiinnostuneet!

Aluksi haluan Armas -ryhmän ja yhdistyksen puolesta kiittää lämpimästi teitä kaikkia, jotka olette lokakuun festivaalin aikaan ja sen jälkeen vierailleet uusilla Armas – toiminnan verkkosivuilla! Sekä toivottaa myös uudet kävijät tervetulleiksi.

Ainut mitä olemme jääneet kaipaamaan on palaute. Sitä on tullut toistaiseksi kovin vähän. Mielipiteet ja ehdotukset ovat todella tervetulleita. Armaat ihmiset, lähettäkää meiliä tai soittakaa!

Katse eteenpäin taudin uhkasta huolimatta

Kuten kaikki tiedämme, niin korona – virus (COVID 19) mullisti uusiksi monen järjestön suunnitelmat tänä vuonna. Niin myös Keravan Armaksen. Tautiepidemian uhkan vuoksi elämme nyt kokoontumis- rajoitusten, koronatestien, karanteenien, etäkokousten ja etätöiden aikaa.

Tauti yltyi uudestaan lokakuussa. Joka päivä kuulemme uutisista miten monta sataa uutta tartuntaa on löydetty. Tällä hetkellä emme tiedä kuinka kauan tätä uhkaa jatkuu. Toivoa tuovat kyllä uutiset rokotteiden valmistumisesta ja käyttöön oton aikatauluista. Epävarmuuden jatkumisesta huolimatta tarvitsee joka päivä mennä eteenpäin ja suunnitella myös tulevaa.

Tammikuussa tulossa kansainvälinen webinaari

Yhtenä osoituksena tulevaisuuteen katsomisesta on Armas -toimijoille tammikuussa tulossa ensi kertaa kansainvälinen webinaari, videoseminaari ”The Infinity and Beyond” – visions and strategies for the arts and our ageing societies.

Tutkimus ja tilastot osoittavat, että kulttuuriosallisuus vähenee ikääntymisen myötä. Webinaarissa pohditaan ja kuullaan miten eri maissa on pyritty tähän haasteeseen vastaamaan strategisella sekä käytännön tasolla.

Pääpuhujana on Sir Nicholas Serota (UK) ja Suomesta kuullaan mm Helsingin kaupungin kulttuurijohtaja Mari Männistön puheenvuoro.

Webinaarin tarkempi ohjelma löytyy valtakunnalliselta sivustolta www.armasfestivaali.fi valikosta, jolla on tapahtuman nimi.

Webinaarin järjestävät 13.1.2020 klo 13 -16.15  Armas festivaali, Koy Kaapelitalo, Helsingin kaupunki sekä The Baring Foundation. Puheenvuoroja on tulossa ainakin Englannista, Alankomaista, Japanista, USA:sta ja Suomesta.

Suositus: nauti jouluna Armas -sivuston kulttuurituotteista!

Uusitun johtokunnan muodostaminen sekä hankevalmistelu ovat työn alla edelleen ja niistä tiedotetaan vuoden 2021 alkupuolella.

Syksyn 2020 festivaaliohjelma sekä lisäksi muuta mielenkiintoista ovat edelleen katsottavissa, kuultavissa ja luettavissa Galleriassa!

Ajankohtaista valikossa on nyt oppaaksi myös lista, joka kertoo mistä paikoista sivustolla löytyvät korona aiheiset riimitykset sekä laulut. Käy tutustumassa!

Vinkkinä ensi vuodelle

Ala Sinäkin miettiä mitä hyvää korona-kriisistä on seurannut sillä aloitamme 2021 alkuvuodesta kokoamaan pohdintojen tuloksia jonkinlaisen kirjoituskisan muodossa. Vapautuiko sinulle aikaa johonkin tärkeään, jota et normaalioloissa olisi saanut tehtyä? Ryhdyitkö punnitsemaan omien arvojasi ja elämäntapaasi uudestaan? Mitä kiehtovaa tuli mieleesi, kun omille ajatuksille jäikin enemmän aikaa?

Toivotamme erityisesti varjelusta kulkutaudilta, muutenkin terveyttä.

Kiitollista, iloista ja harrasta Joulun aikaa sekä toiveikasta, turvallista tulevaa vuotta!

Yhdistyksen ja itseni puolesta,

Marjasinikka Väänänen / ms.vaananen@storyway.fi / armas.kerava@gmail.com / puh 044-5900179