Merja Ylä-Anttila Armas-festivaalin suojelijaksi

Kulttuuri ja taide ovat merkittävä voiman ja elämysten lähde kaikille meille

Ne myös kuuluvat lähtökohtaisesti kaikille. Niiden parissa lumoutuminen, rentoutuminen ja virkistyminen on kaikkien ilo eikä niistä nauttiminen saisi olla iästä kiinni. Viimeistään tämä pandemia aika on sen osoittanut. Kulttuurin nälkä on ollut kova.

Olemme ymmärtäneet, että kulttuurin merkitys resilienssin luojana on auttanut meitä jaksamaan. Kulttuuria ja tapahtumia koskevat rajoitukset ovat surettaneet monia ja vieneet toimeentuloa taiteentekijöiltä ja tuottajilta.

On ensiarvoisen tärkeää, että monet tapahtumatoimijat eivät ole antaneet periksi, vaan ovat uudistuneet ja sitkeästi toimien pystyneet järjestämään tapahtumia.

Armas-festivaali ikäihmisten kulttuurin kaipuuta ravitsevana ja ikääntyviä taiteilijoita sekä ikääntymisen teemoja esiinnostavana on pystynyt toimimaan hienosti ja saamaan ihmisiä liikkeelle. Yli 160 tapahtumaa viime vuonna ympäri Suomen on siitä upea osoitus. Ja tänä vuonna pyritään vähintään samaan.

On suuri ilo ja kunnia olla festivaalin suojelija sillä onhan myös Yleisradio ja sen runsas kulttuuritarjonta kaikille yhteinen ja jokaiselle oma –  vauvasta vaariin.

Olkoon vuosi 2022 Armas-festivaalille ja kaikille sen ystäville suosiollinen ja hyvä!

Merja Ylä-Anttila

Yleisradio